تاثیر تغدیه قبل و بعد از ورزش چیست؟ بررسی اهمیت تغذیه قبل و بعد از ورزش
بلاگ

تاثیر تغذیه قبل و بعد از ورزش و فعالیت جسمی چیست؟


تاثیر تغذیه قبل و بعد از ورزش

تامین انرژی مورد نظر برای بدن در حین ورزش، وظیفه اصلی مواد غذایی و خوراکی است. تغذیه درست و سالم قبل از ورزش می‌تواند نقش به سزایی در دست‌یابی به اهداف ورزشکاران داشته باشد. ورزش اگرچه فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما همراه شدن آن با تغذیه مناسب می‌تواند تاثیر مطلوب آن را چندین برابر افزایش دهد.

اگر شما هم اهل ورزش منظم هستید، حتما برای شما هم پیش آمده که قبل از رفتن به باشگاه و آغاز فعالیت ورزشی، گرسنه بوده‌اید. خوردن وعده غذایی سنگین قبل از ورزش اید جالبی نیست، از طرفی با شکم خالی و احساس گرسنگی هم بدن انرژی لازم برای آغاز فعالیت را ندارد. در این مقاله می‌خواهیم تاثیر تغذیه قبل و بعد از ورزش را بررسی کرده و مواد غذایی مناسب را معرفی نماییم.

تغذیه مناسب قبل از ورزش

۱ الی ۲ ساعت قبل از ورزش

اگر ۱ الی ۲ ساعت قبل از ورزش وقت دارید و به دنبال تغذیه سالم هستید، بهترین مواد غذایی برای شما مصرف کربوهیدرات و روی و مقدار کمی پروتئین است. شیر با غلات صبحانه، کمی آجیل و یک قهوه لاته می‌تواند تغذیه مناسبی قبل از ورزش باشد. مصرف همزمان پروتئین و کربوهیدرات می‌تواند علاوه بر ایجاد احساس سیری، انرژی لازم برای فعالیت‌های ورزشی را تامین نماید.قبل از ورزش چی بخوریم تا لاغر شیم؟

۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از ورزش

اگر فقط یک ربع تا زمان آغاز ورزش وقت دارید، بهتر است مواد غذایی مصرف کنید که هضم آنها ساده و در عین حال حاوی کربوهیدرات هستند.  چند عدد بیسکوییت نمکی، پوره سیب یا یک قاشق غذاخوری کشمش مواد غذایی مناسبی هستند.

تغذیه مناسب بعد از ورزش

طبق توصیه کارشناسان، بهتر است سوخت‌رسانی به بدن را ۳۰ دقیقه پس از پایان فعالیت بدنی آغاز نمایید. مواد غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات برای ریکاوری بدن بعد از ورزش بسیار مناسب است. شیرکاکائو، موز، ماست و شکلات انرژی‌زا مواد غذایی مناسبی برای بعد از ورزش هستند.بعد از ورزش چه بخوریم تا بدن ریکاوری شود؟

برای مشاهده سایر اخبار مرتبط با سلامت و تغذیه می‌توانید به بخش سلامت و تغذیه در وبلاگ گودپک مراجعه نمایید.

2 دیدگاه برای “تاثیر تغذیه قبل و بعد از ورزش و فعالیت جسمی چیست؟”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *